Argumentari del ple municipal de 13 de desembre de 2016

La CUP valorem positivament la predisposició de l’equip de govern a rebre propostes per a incloure als pressupostos 2017. Esperem que aquesta dinàmica continuï en tots els altres temes municipals que hi ha damunt la taula. Només esperar que a les properes hi hagi major previsió de temps per a treballar-los. La CUP vota abstenció als pressupostos 2017.

1. DICTAMEN PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DEL PRESSUPOST, PLANTILLA, ORGANIGRAMA I BASES D'EXECUCIÓ PER A L'EXERCICI 2017
La CUP valorem positivament la predisposició de l’Equip de Govern a rebre propostes per a incloure als pressupostos 2017. Esperem que aquesta dinàmica continuï en tots els altres temes municipals que hi ha damunt la taula. Només esperar que a les properes hi hagi major previsió de temps per a treballar-los.
Pel que fa als ingressos previstos:
a/ Ingressos Diputació: Segons els ingressos previstos, la Diputació de Tarragona ens atorga uns 635.000€ per a invertir a Deltebre. En un primer moment podríem veure-ho positivament però hem de ser conscients que són diners públics, és a dir de totes, i per tant cal ser molt responsables de la manera com es gestionen i es gasten. La Diputació manca de planificació i criteri a l’hora de repartir el pastís beneficiant els interessos partidistes del govern sense cap tipus de projecte per al territori i la seva gent fent així de repartidora de diners per acontentar els alcaldes del territori sense criteri polític o tècnic, malbaratant recursos públics.
b/ Venda de terrenys municipals: els pressupostos del 2017 preveuen uns ingressos de 174.000€ per la venda de terrenys municipals. Ja vam traslladar a l’alcalde la nostra disconformitat en vendre patrimoni municipal, vam preguntar de quins terrenys es tractava, quin valor tenien i si tenien algun possible ús pel municipi. Tot i que la seva resposta va ser que no estava previst res en concret pel 2017, la realitat és que continua al pressupost.
c/ Crèdit amb els bancs: els pressupostos del 2017 contemplen ampliar el crèdit existent de 7.899.000€ (dades del 2015) en quasi 500.000€. Considerem que l’ajuntament està suficientment endeutat com per ampliar més, encara, aquest deute i, en conseqüència, les despeses anuals en interessos que això provoquen. Des de la CUP creiem que cal ajustar-nos als diners disponibles, malgrat sacrificar actuacions.
Pel que fa a les despeses:
La línia general del pressupost presentat va enfocada a Imatge de poble i promoció turística. Si bé creiem important i necessari arreglar les carreteres, carrers, places,… del poble i enllumenat. En relació a les despeses previstes en «promoció turística», pensem que valdria la pena abans de preveure les despeses per al 2017, que l’Equip de Govern valorés les de l’any passat abans de destinar grans quantitats de diners al 2017. Per al 2017 hi ha previst: Deltebre dansa 27.000€, Festes majors 125.000€, Altres festes 20.000€, Enfocament turístic 82.000€, Deltafira 110.000€, Festes arròs 25.000€, Acció comercial 10.000€ ???
Des de la CUP també prioritzem partides socials com les partides que vam demanar en les aportacions que vam fer que són:
a/ Incentivar la inserció laboral, ja que el percentatge de persones aturades és un tema molt preocupant al nostre poble.
b/ Esterilització d'animals i campanya, tenint present que de mitjana s’abandonen 130 animals l’any amb un destí incert.
Finalment, s’ha inclòs al pressupost destinar 12.000€, a esterilització (10.000€) i campanya de sensibilització (2.000€).
c/ Pla d'Igualtat i Pla de Joventut:
- Creació de partida de "Plans Locals" de 5.000€ per tal de realitzar aquest 2017, el Pla d'Igualtat i el Pla de Joventut. En el cas que els pressupostos per a la redacció siguin superior, incrementar la partida. Compromís de preveure una partida al 2018 suficient per a iniciar a desenvolupar-los.
​d) Partides de cultura, ensenyament, ajuts socials, sector primari, habitatges socials, protecció del medi ambient, ...
- Increment partida de "Foment Cultural" en 5.000€.
- Increment en 5.000€ a repartir entre les altres partides amb el compromís de poder presentar els projectes que creguem.
​e) Crèdit
No arribem a un acord ja que demanem que no s’inclogue en el pressupost, però si amb el compromís que si no cal fer-lo, no es faci, o que si cal fer-lo, aquest sigui el mínim possible.
​f) Protocol o representació
- Baixar les partides en 3.000€ ajustant al màxim les despeses en aquestes partides.
​g) Venda de terrenys municipals
No arribem a un acord ja que demanem que no es face, però si que hi ha el compromís de no desafectar terrenys d'equipaments o sistemes. Està posat a ingrés i despesa per quadrar.
Per tot l'exposat la CUP vota ABSTENCIÓ

5. CONVENI ENTRE L’AJUNTAMENT DE DELTEBRE I LA COMUNITAT DE REGANTS DE LES HORTES DE JESUS I MARIA.
Cal dir que l’Ajuntament externalitzarà aquest servei de neteja a empresa privada per concurs públic. La CUP no estem a favor de l’externalització de serveis públics, no és una garantia d’un bon servei ni d’un preu millor. A més, cal recordar que l’Ajuntament de Deltebre va aprovar una moció per retirar «l’ús de manera preventiva i immediata el Glifosat com a herbicida en espais urbans freqüentats per població sensible a la seva exposició» i que «L’Ajuntament de Deltebre substituirà l’aplicació del Glifosat en àrees no freqüentades per la població en el termini d’un any» Aquesta consideració cal que figuri a les bases del concurs que es faci.
Per tot l'exposat la CUP vota EN CONTRA

6. DICTAMEN PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DE BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A LA DINAMITZACIÓ ECONÒMICA, OCUPACIONAL I PER A LA MILLORA DE LA
IMATGE DE POBLE PER A L'EXERCICI 2017- AIXÍ COM DE LA CORRESPONENT CONVOCATÒRIA
Des de la CUP vam demanar que es tingués en compte que en el moment de redactar les bases quedés reflectit el tipus de contracte laboral, sous, durada, ... ja que tots sabem que moltes de les demandes de feina són de curta durada, temporada d'estiu, sous baixos amb horaris interminables.
Com que s’han tingut en compte les nostres propostes, votem a FAVOR.

​7. DICTAMEN PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DE BASES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER AL PATROCINI PUBLICITARI DEL MUNICIPI DE DELTEBRE- EXERCICI 2017-
AIXÍ COM DE LA CORRESPONENT CONVOCATÒRIA
La CUP considerem que a la població hi ha moltíssimes mancances, i que abans d'invertir en publicitat sense saber a través d'un estudi de viabilitat quina repercussió tindrà a la població, cal invertir al poble d'una manera directa. A més es tracta d'una inversió a l'empresa privada en diner públic, són uns pocs els que es beneficien a canvi de què?
La CUP votem EN CONTRA

10. DICTAMEN PROPOSTA D’APROVACIÓ DE BASES REGULADORES PER A LA SOL•LICITUD I ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A ENTITATS PEL DESENVOLUPAMENT D’ACTIVITATS I SERVEIS AL MUNICIPI DE DELTEBRE, BASES REGULADORES PER A LA SOL•LICITUD I ATORGAMENT DE SUBVENCIONS ALS CLUBS DE FUTBOL I A LES ESCOLES DE FUTBOL DEL MUNICIPI, BASES REGULADORES PER A LA SOL•LICITUD I ATORGAMENT DE SUBVENCIONS A LES AMPA DEL MUNICIPI DE DELTEBRE I LES SEVES CORRESPONENTS CONVOCATÒRIES, PER A L’EXERCICI ECONÒMIC 2017.
Des de la CUP, com ja hem dit en altres ocasions demanem que es puguen votar per separat ja que la manera de puntuar les subvencions en les bases de les AMPES, futbol i altres entitats no són equiparables.
La votació es fa per separat i la CUP vota A FAVOR de les bases reguladores per a la sol·licitud i atorgament de subvencions a les AMPA i a les entitats, i EN CONTRA de les dels clubs de futbol i escoles de futbol.

11. DICTAMEN DE PROPOSTA PER A L’APROVACIÓ INICIAL DE LA MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT DEL REGISTRE D’ENTITATS MUNICIPAL i REGLAMENT DEL CONSELL D’ENTITATS MUNICIPAL (REM)
Ens sembla bé regular les entitats que demanen subvenció, recordant que són diners públics, però què passa amb aquelles que no formen part del REM perquè no volen demanar cap subvenció però que puntualment necessiten usar l’espai públic? Han d’estar igualment regulades pel registre municipal d’entitats de Deltebre?
La CUP votem ABSTENCIÓ

PREGUNTES

1. Sobre el del canvi de nom del carrer Capitan Cortés (moció aprovada el passat 26/07/2016), preguntem en quina situació es troba, ja que sabem que es va fer una reunió amb el veïnat, i considerem que hagués estat bé convidar-nos, ja que va ser la CUP qui va presentar la moció, a més recordar que el franquisme no es consulta, es tomba.
Recordem que a la moció s’especificava que «Instem l'Ajuntament de Deltebre a informar al veïnat del carrer Capità Cortés i facilitar-los, en la mesura que siga possible, el canvi de documentació derivat del canvi de nom del carrer.»
2. Demanem a l’equip de govern que explique a la població per què es van començar les obres a l’antiga cambra arrossera a principis de setembre, quan no es va aprovar el conveni amb Roberto Olivan fins al ple de novembre passat pel ple.
3. En quina situació es troben les obres de la biblioteca?