CUP Deltebre ha sol·licitat el canvi d'horari del ple municipal

Aquest matí la CUP Deltebre hem presentat una instància a l'ajuntament de Deltebre demanant el canvi d'horari del ple municipal, creiem que el ciutadà té el dret de poder assistir als plens i en l'horari en que es fa actualment no és gaire compatible amb l’horari laboral de la ciutadania.

Per això des de la CUP Deltebre demanem que és facin els plens en un horari de tarda-nit i així obrir una porta a la participació ciutadana que creiem que és molt important i, d'aquesta manera, facilitar al ciutadà l'assistència i el seguiment als plens municipals. La Candidatura Unitària i Popular de Deltebre (CUPD), manifesta que en la seva declaració de principis entre d’altres hi trobem els següents objectius: fomentar una gestió municipal totalment oberta i transparent, apropar la gestió municipal, valors com la participació, l’autogestió i la solidaritat. La CUPD creu en un model de govern lligat de manera inherent a la participació ciutadana, ja que considera l’estructura politico-administrativa i per tant, també el ple municipal, el primer òrgan de participació popular. La participació ciutadana i la transparència són dos premisses fonamentals en una societat que es vulgui considerar plenament democràtica. La informació i participació no poden ser un privilegi, sinó que han de ser un dret en majúscules de totes les ciutadanes i ciutadans. Tothom ha de poder conèixer i assistir a l’activitat que porten a terme els representats que el poble ha escollit perquè serveixin al bé públic.

Actualment, el ple d’aquest ajuntament es desenvolupa en un horari en que no es tenen en compte a la majoria de ciutadanes i  ciutadans del poble, ja que aquest es realitza a primera hora del matí quan la major part de la població es troba treballant.
Des de la CUPD creiem que és imprescindible fer els plens en un horari compatible amb la majoria de la gent, obrint així una porta més a la participació ciutadana. Les i els membres de la CUPD manifesten  que “és més necessari que mai, aplicar mesures per apropar la política municipal a la ciutadania, i celebrar els plens en franges horàries que permetin a veïnes i veïns i entitats d’assistir-hi n’és una de les més bàsiques”.
Realitzar el plens municipals pel matí quan la majoria de gent treballa, ha portat la CUPD a demanar a aquest Consistori la possibilitat de canviar la franja horària del plens al vespre. La formació vol així facilitar-ne el seguiment i l’assistència per part de la ciutadania. Amb aquesta instància presentada sol·licitem que es realitzin les gestions oportunes per tal que els representants municipals de Deltebre reclamen al proper ple municipal el canvi de l’horari en que es realitzen els plens.

Demanem que aquests s’efectuïn en horari de tarda-nit, per poder ser accessibles a la majoria de població que durant els matins treballa; obrint així una porta que permetrà aprofundir en la participació ciutadana i a la transparència. Aquest nou horari permetrà que més col·lectius ciutadans puguin intervenir davant el consistori.