El sector educatiu de Deltebre surt al carrer

Aquesta tarda a les 19.30h s'ha convocat una manifestació a la ciutat de Tortosa per defensar l'escola pública i de qualitat. En aquesta manifestació hem pogut observar que els ciutadans de Deltebre han sortit al carrer per defensar l'ensenyament públic i han mostrat un cop més la seva indignació contra el sistema que s'ens vol instaurar des del govern espanyol de la mà del Partit Popular.

Les CUP han definit uns principis per l'educació basats en:

Laïcitat, formació de l'esperit crític i la vivència democràtica. Una educació antipatriarcal que asseguri la igualtat de les persones i la igualtat d'oportunitats. I òbviament catalana. I per això l'educació ha de ser pública i de gestió pública. Alhora, no podem permetre que un altre col·lectiu com ara el de les persones docents perdi la seva estabilitat laboral.

És per això donem suport a les accions i iniciatives que diversos col·lectius: AMPA's, assemblees SOS, plataformes unitàries, assemblees d'estudiants, sindicats, assemblees de docents, estan portant a terme per tot arreu dels Països Catalans, i que estan encarades a aturar aquest procés. Només la mobilització permanent i l'autoorganització popular poden aturar l'ofensiva contra els serveis públics. Animem a tothom, mares i pares, estudiants, docents... a informar-se i a participar en aquestes accions i iniciatives.

La CUP, ara i sempre, donarà suport a la gent que lluita per transformar l'ordre de relacions socials capitalista i per evitar que s'imposi un model educatiu que converteix l'educació pública en un aparcament per als infants i els joves treballadors, i l'accés a la universitat en un privilegi només a l'abast de les classes benestants.

Nosaltres diem prou! NI LOMCE, NI LEC, NI RETALLADES, NI PRIVATITZACIÓ DE L'EDUCACIÓ PÚBLICA.