LA CUP de Deltebre presenta al·legacions als pressupostos municipals de 2015

La CUP de Deltebre ha presentat al·legacions als pressupostos municipals de 2015 aprovats per l’Ajuntament de Deltebre.

La CUP proposa la necessitat d’una redistribució dels pressupostos perquè no estan elaborats d’acord a la realitat social i econòmica de la població de Deltebre.

Destaquem de les al·legacions presentades que actualment existeixen diferents possibilitats que, en relació a l’IBI, ofereix la legislació estatal per tal que les Ordenances Fiscals de Deltebre siguin molt més sensibles a les necessitats dels seus ciutadans tal com ha passat en altres municipis del nostre país. L’Estat permet escollir als municipis entre diferents tipus de gravamen, l’Ajuntament de Deltebre ha optat per aplicar-ne uns que no tenen en compte el poder adquisitiu de les famílies i que, pel seu elevat percentatge, poden suposar importants dificultats per aquelles famílies en una situació més delicada.

Davant d’aquesta situació i igual que a les al·legacions presentades l’any 2014, proposem vincular el dret a bonificació, tot establint de forma consensuada uns barems progressius en funció de la renda familiar tal i com han fet altres ajuntaments. El municipi també pot establir altres bonificacions (habitatge de protecció oficial, famílies nombroses, etc, etc) que ja vam al·legar l’any passat i que no van ser ateses. Creiem que aquestes bonificacions i d’altres mesures, com exigir recàrrecs als immobles d’ús residencial desocupats de forma permanent poden repercutir amb un impost de l’IBI més progressiu.

Pel que fa a les inversions a Riumar, com que es tracta d’una xifra molt important de diners a la qual han de fer  front els propietaris afectats per l’execució de les obres,  proposem que en tot cas aquestes obres siguen per una necessitat real dels veïns i veïnes afectades i no per l’interés de tercers i al mateix temps que s’aconsegueixe un consens amb els propietaris afectats.

La quantitat per a despeses de protocol és la mateixa que es va pressupostar l’any passat encara sabent que no va ser suficient i aquestes partides van necessitar més capital. Aquestes despeses en protocol i despeses de representació són excessivament altes i del tot innecessàries.

De la mateixa manera considerem que les dietes i allotjaments dels òrgans de govern i desplaçament no són adequades. Les condicions laborals dels habitants del nostre municipi i la tendència generalitzada a baixar sous, perdre drets laborals, a més dels esforços addicionals que se’ns demana sempre a la ciutadania, amb la pujada del preu dels subministraments bàsics, ens fan veure que els representants polítics del nostre municipi viuen aliens a aquesta realitat. Demanem que s’anul·lin aquests privilegis.

La partida de benestar social no ha variat respecte el 2014, continuem reivindicant la importància del benestar social de les famílies del nostre municipi per la la situació econòmica i social que els veïns i veïnes de Deltebre estan sofrint. Per aquest motiu veiem necessari  que aquesta partida s’eleve d’acord amb la realitat social de la població.

La CUP de Deltebre proposa la municipalització dels serveis públics per reduir la despesa de l’Ajuntament de Deltebre, la reducció de partides innecessàries com protocol, dietes, desplaçaments, festes (que poden fer-se amb un pressupost molt més reduït si es té en compte alternatives i maneres diferents de fer les coses) i atendre la demanda de serveis socials absolutament necessaris.

Menció a part mereix la no existència de cap partida destinada a subvencionar a les persones afectades per processos d’execució hipotecària i dació de l’immoble en pagament del deute hipotecari d’habitatges de residència única i que resulten obligades al pagament de la plusvàlua. L’any passat, davant la mateixa petició, es va lamentar la impossibilitat de portar-ho a terme ja que el pressupost municipal per a l’exercici de 2014 no contenia cap partida per aquestes subvencions, però que es podia incloure en el pressupost per al proper exercici de 2015, i que per portar-ho a terme, ja s’estava treballant en la seua redacció. Veiem que no han complit la seua paraula. Des de la CUP Deltebre creiem molt necessària la creació d’aquesta partida destinada a ajudar els veïns i veïnes de Deltebre afectades per les execucions hipotecàries.