La CUP Deltebre denuncia les partides de protocol i despeses de representació de l'Ajuntament de Deltebre.

Davant la situació de crisi econòmica i social que provoca situacions extremes en la ciutadania, amb un índex de persones aturades pels núvols, problemes per fer front a hipoteques i crèdits que es multipliquen, i que afecta especialment les famílies amb menys possibilitats econòmiques i més desfavorides, no podem acceptar de cap de les maneres que el Govern Municipal de Deltebre gaste de forma inapropiada els diners recaptats.

La CUP Deltebre creiem en la necessitat d’establir un nou model de gestió del Pressupost Municipal de Deltebre, que done veritable resposta a les actuals necessitats de la ciutadania del nostre municipi a través d'uns serveis públics eficaços i universals, entesos com a forma d’acció concreta per la redistribució d’aquesta riquesa generada. Uns pressupostos que cerquen l’estabilitat de les finances públiques mitjançant la implantació d’un sistema d’aplicació de la despesa que es fonamente a garantir un màxim benefici col•lectiu del desenvolupament de la riquesa social i econòmica del municipi.

L’existència d’aquests serveis públics són les veritables raons per les quals la ciutadania paga els seus impostos, i per tant és del tot necessari un canvi de cultura en la gestió de l’Ajuntament. En un moment on els recursos econòmics són escassos i fem un gran esforç pel pagament d’uns impostos molt elevats, l’Ajuntament de Deltebre té l’obligació de destinar els impostos recaptats a reforçar els serveis a les persones i millorar la situació econòmica dels habitants del municipi. Destinar aquests recursos que tant costen d’aconseguir a partides de despesa com el protocol o la previsió de despeses vàries que no tenen un destí clar és un malbaratament impossible d’acceptar.

És urgent la total transformació de l’administració pública local de Deltebre que comence amb una retallada substantiva d’aquestes partides pressupostàries citades, que no tenen cap mena de sentit per la seva inutilitat, i que responen a una forma de gestionar els recursos èticament reprovable i fonamentada en una manca absoluta de sensibilitat social i que dóna l’esquena als veïns i veïnes de Deltebre i a les seues necessitats.

La CUP Deltebre presentem aquest vídeo amb clau d’humor per mostrar la nostra discrepància en determinats aspectes que considerem bàsics i per encetar un debat al voltant d'aquestes qüestions. Considerem que tot això és només una petita mostra del que representa la vella política: manca de transparència, de rendiment de comptes i nul•la consideració pels escassos recursos públics que ens retallen any rere any.

Des de la CUP, apostem perquè siga el poble qui recupere la democràcia, qui s'apodere de les institucions i les gestione pel benefici de tots i totes i no pel d'unes poques butxaques o l'ambició de poder. Considerem que la política no pot ser exercida amb un interés de lucre personal i, per tant, també ens qüestionem que l’equip de govern haja de realitzar aquestes despeses del tot innecessàries, considerant que ja rep un bon sou pel seu càrrec.

CUP Deltebre

24 de febrer 2015