LA CUP ENTREGA EL PREMI DE «RETORNEM ELS DINERS AL POBLE» AL PROJECTE «APROPEM EL FEMINISME A DELTEBRE» AMB RÈCORD DE PARTICIPACIÓ

La CUP Deltebre va fer el lliurament, en acte públic, del premi de la tercera edició del concurs «Retornem els diners al poble» al COL·LECTIU F DE FIGA per al desenvolupament del projecte «APROPEM EL FEMINISME A DELTEBRE».

El passat divendres va finalitzar el concurs «Retornem els diners al poble» que la CUP Deltebre, per tercer any consecutiu, ha convocat per tal de retornar els diners que la regidora, Dayana Santiago, cobra de l'Ajuntament per les assistències als plens. L’acte, obert al públic, va consistir en l’obertura de l’urna i recompte de paperetes que la població de Deltebre, durant quasi dos mesos, ha pogut votar de manera presencial a diferents llocs del poble.

Amb la presència de les diferents entitats que han participat del concurs, la mesa de recompte, formada per tres assistents, va fer el recompte de vots de l’urna. En aquesta edició, han participat un total de 217 persones que van votar, en primer lloc, al projecte «Apropem el feminisme a Deltebre» del Col·lectiu F de Figa amb 94 vots, en segon lloc, al projecte «Deltebre som tots. Per un poble millor, lluitem junts» de l’Associació Deltarescat amb 82 vots i, en tercer lloc, al projecte «Vacances en Pau» de l’Associació Terres de l’Ebre amb el Poble Saharaui amb 40 vots.

Així, el Col·lectiu F de Figa de Deltebre va ser qui es va emportar el premi de 1.368€ d’aquesta edició, corresponents a l'assistència als 11 plens del passat any 2017, que servirà per treballar en l’organització de diferents actes, xerrades i esdeveniments socials, culturals i lúdics, per tal de generar consciència i fer pedagogia a la població sobre el feminisme.

Després de l'entrega del premi, els membres de l'Assemblea Local de la CUP a Deltebre van mostrar-se molt satisfetes per la participació obtinguda ja que la d’aquesta edició ha suposat un rècord de vots evidenciant que «aquest concurs s’ha consolidat any a any i la gent, poc a poc, ha anat coneixent aquesta iniciativa». Així, segons va manifestar Dayana Santiago, «ajudar les entitats i associacions és una prioritat per la CUP Deltebre així com treballar per la participació real de la gent en la presa de les decisions que les afecten directament. Amb el concurs aconseguim, a part de l’ajuda econòmica a les entitats, que la gent de Deltebre s’apropi a l’activitat i projectes de les associacions del poble i les vagin coneixent».

Per la seva part, les integrants de F de Figa van manifestar la seva satisfacció pel premi aconseguit perquè d’aquesta manera podran «continuar amb la seva tasca d’apropar el missatge feminista al nostre territori, ja que creiem que hi ha una mancança de coneixements sobre aquest moviment al nostre voltant. Creiem que ara més que mai cal un grup que informi a la població sobre el moviment feminista i que posi els conceptes a sobre de la taula».

Al finalitzar l’acte, la CUP Deltebre va voler agrair a totes les persones que han col·laborat amb el seu vot i, sobretot, a les entitats que es van presentar, l'Associació Deltarescat i l'Associació Terres de l'Ebre amb el Poble Saharaui, animar-les a presentar-se de nou el proper curs.

Recordem que La CUP Deltebre va convocar un concurs adreçat a les associacions del poble amb l'objectiu de retornar els diners que la regidora Dayana Santiago cobra per assistència als plens municipals. Els destinataris d’aquests diners han estat les associacions sense ànim de lucre, amb projectes enfocats al municipi de Deltebre, i que tinguin un caràcter integrador, igualitari, apartidista i que respectin els drets de les persones i dels animals.

DELTEBRE, 25 de maig de 2018

Dayana Santiago: «ajudar les entitats i associacions és una prioritat per la CUP Deltebre així com treballar per la participació real de la gent en la presa de les decisions que les afecten directament"

"Amb el concurs aconseguim, a part de l’ajuda econòmica a les entitats, que la gent de Deltebre s’apropi a l’activitat i projectes de les associacions del poble i les vagin coneixent»