Notícies de Deltebre

En el Ple Municipal Ordinari d’ahir 6 de juny, la CUP Deltebre va presentar, per segona vegada, una moció per tal d’eliminar el franquisme dels carrers de Deltebre mitjançant el canvi del carrer Capitán Cortés a c/ de l’1 d’octubre. La moció va ser rebutjada gràcies als vots negatius de les 3 regidores de Compromís d’Esquerres, de la del PP i de l’abstenció de les 8 regidores de PDECAT. Només les 2 regidores d’ERC i la de la CUP van votar-hi a favor.

Et pares a pensar i, emissora de ràdio municipal, què és una emissora de ràdio municipal?

Llavors penses: ha de ser un instrument que fomente la informació i participació dels veïns i veïnes del poble. Ha de ser un lloc on puguen participar forces polítiques, associacions, entitats i persones individuals. Ha de ser un mitjà de comunicació on hi hagi llibertat d’expressió i igualtat d’oportunitats per a tothom.

Prop de 50 persones van decidir ahir, per unanimitat, que la CUP Deltebre es presenti a les eleccions municipals del 2019 després que l’Assemblea del Poble votés a la pregunta «vols que la CUP Deltebre es presenti a les eleccions municipals del 2019?».

La CUP Deltebre ha fet una crida a la població de Deltebre (VÍDEO), com ja van fer per presentar-se a les eleccions municipals del 2015, per a participar en l’Assemblea de Poble, oberta a tothom, que faran el proper diumenge 3 de juny a les 11h al «Parc del Riu» de la població.

El passat divendres va finalitzar el concurs «Retornem els diners al poble» que la CUP Deltebre, per tercer any consecutiu, ha convocat per tal de retornar els diners que la regidora, Dayana Santiago, cobra de l'Ajuntament per les assistències als plens. L’acte, obert al públic, va consistir en l’obertura de l’urna i recompte de paperetes que la població de Deltebre, durant quasi dos mesos, ha pogut votar de manera presencial a diferents llocs del poble.

Després d'una campanya electoral que ara recordo i penso… com m'ho vaig fer per superar-la? Suposo que tants actes, tantes entrevistes, debats,... no donen temps per pensar en el vertigen que pot fer el fet de presentar-se a unes eleccions municipals. Eleccions municipals on mai hagués imaginat presentar-me i menys de número 1.

En un acte obert a la Biblioteca de Deltebre, l’Associació Terres de l'Ebre amb el poble saharaui, l’Associació DeltaRescat i el col·lectiu F de Figa van presentar, el dissabte 7 d'abril, els tres projectes participants a la tercera edició del concurs «Retornem els diners al poble» organitzat per la CUP Deltebre. A partir d’aquesta setmana, els habitants de Deltebre majors de 16 anys podran decidir, per votació popular presencial, quina serà l’associació o col·lectiu que s’emporti els 1.368€ del premi per tal de desenvolupar el projecte.

El passat 15 de març es va publicar al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT) el nomenament, mitjançant Decret d'Alcaldia 385/2018 del 4 de març del 2018, d’un nou treballador a l’Ajuntament de Deltebre com a personal eventual responsable d'atenció ciutadana. Aquest nou treballador passa a cobrar un sou de 28.800€ bruts anuals (2.400€ bruts al mes) per a realitzar funcions de confiança i/o assessorament especial d'alcaldia en dedicació complerta i en horari flexible.

La CUP Deltebre ha convocat la tercera edició del concurs "Retornem els diners al poble" per a retornar els diners que la regidora, Dayana Santiago, cobra de l'Ajuntament per les assistències als plens. En aquesta edició, la dotació del premi és de 1.368€ corresponents a l'assistència als 11 plens del passat any 2017.

El ple municipal de Deltebre del dia 16/01/2018 ens va deixar una "escena", si més no, per analitzar.

Pàgines