Notícies de Deltebre

En un acte obert a la Biblioteca de Deltebre, l’Associació Terres de l'Ebre amb el poble saharaui, l’Associació DeltaRescat i el col·lectiu F de Figa van presentar, el dissabte 7 d'abril, els tres projectes participants a la tercera edició del concurs «Retornem els diners al poble» organitzat per la CUP Deltebre. A partir d’aquesta setmana, els habitants de Deltebre majors de 16 anys podran decidir, per votació popular presencial, quina serà l’associació o col·lectiu que s’emporti els 1.368€ del premi per tal de desenvolupar el projecte.

El passat 15 de març es va publicar al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT) el nomenament, mitjançant Decret d'Alcaldia 385/2018 del 4 de març del 2018, d’un nou treballador a l’Ajuntament de Deltebre com a personal eventual responsable d'atenció ciutadana. Aquest nou treballador passa a cobrar un sou de 28.800€ bruts anuals (2.400€ bruts al mes) per a realitzar funcions de confiança i/o assessorament especial d'alcaldia en dedicació complerta i en horari flexible.

La CUP Deltebre ha convocat la tercera edició del concurs "Retornem els diners al poble" per a retornar els diners que la regidora, Dayana Santiago, cobra de l'Ajuntament per les assistències als plens. En aquesta edició, la dotació del premi és de 1.368€ corresponents a l'assistència als 11 plens del passat any 2017.

El ple municipal de Deltebre del dia 16/01/2018 ens va deixar una "escena", si més no, per analitzar.

Al ple extraordinari celebrat aquest dimarts 19 de desembre, on no assisteix cap dels regidors del grup Compromís d’Esquerres, el Partit Popular ni el regidor d’ERC Gervasi Aspa, es van aprovar punts d’una importància considerable per a Deltebre. Ens preguntem quina és la raó de la falta d’assistència.

Des de fa un temps podem escoltar com moltes institucions, i em centraré en l'Ajuntament de Deltebre del qual en sóc regidora, s'omplen la boca parlant de participació ciutadana tot pervertint el seu significat per portar-lo al seu terreny més restringit. Que si pressupostos participatius, que si procés participatiu per escollir quin tipus d'entrada volem al poble, que si procés participatiu per escollir els guanyadors i guanyadores dels Premis Deltebre.

El passat Ple Municipal Ordinari del mes de juliol es van aprovar definitivament les Ordenances de Policia i Bon Govern de l’Ajuntament de Deltebre, un total de 12 ordenances descrites i articulades en 598 pàgines. En aquell moment ja ens va quedar clar, veient les intervencions de les diferents portaveus, que cap Grup Municipal se les havia llegit íntegrament o les havia entès, incloent l'Equip de Govern. De fet, la redacció de les ordenances s'havia encarregat a una persona externa que és qui va fer el treball.

Cap agressió sense resposta

Al ple municipal de l’Ajuntament de Deltebre de dimecres 12 de juliol, la regidora de la CUP, Dayana Santiago, a petició del col·lectiu feminista de Deltebre F de Figa, va llegir una carta anònima adreçada al regidor del PP, Tomàs Castells en particular i a la resta del consistori.

La CUP Deletebre lamentem la llastimosa actuació del regidor Francisco Castro al ple municipal d'11 de juliol. El regidor va respondre les al·legacions presentades a les Ordenances de Policia i Bon Govern, llegint les 63 pàgines on s'incloïen sentències de diversos tribunals de Sevilla, Palma de Mallorca, Madrid... En tot cas una resposta de difícil comprensió per a les persones assistents al ple i per a les que el segueixen per ràdio o per steaming, una manca de respecte envers la ciutadania.

La regidora de la CUP Deltebre Dayana Santiago ha rebutjat la invitació oferta pel govern municipal per assistir a l’espectacle de Deltebre dansa el dia de la inauguració.
La regidora assistirà a l’acte inaugural però amb les entrades que ja té comprades de fa temps.

Pàgines