Notícies de Deltebre

El passat 10 d’abril la CUP Deltebre vam fer públic un comunicat a través de les nostres xarxes socials, i enviat als mitjans de comunicació ebrencs, on detallàvem les mesures que creiem que l’Ajuntament de Deltebre ha d’adoptar per tal d’assegurar el benestar de les àvies, els avis i les treballadores de la Residència de Gent Gran L’Onada de Deltebre.

(Fotografia de la web Residència L'Onada de Deltebre)

Com ja vam dir la setmana passada públicament i com vam explicar per carta a l’Ajuntament de Deltebre, ens preocupa la situació de les nostres àvies i avis de la Residència de Deltebre i més, escoltant les recents notícies sobre les infeccions i falta de recursos contra el COVID-19 a les residències de gent gran de Catalunya. No és suficient que el Departament de Salut assumeixi la gestió única de l'atenció assistencial en coordinació amb el Departament de Treball i Afers Socials,

Proposem les 10 següents mesures per millorar les que ja s'estan duent a terme per part de l'ajuntament de Deltebre. Si volem que Deltebre es quedi a casa, cal assegurar que totes ho puguem fer.

Davant de l’estat d’alarma i la consegüent ordre de confinament que s’ha donat des de les institucions, els ajuntaments han de gestionar la situació de les persones sense llar que no només viuen al carrer sinó que hi duen a terme la seva activitat de subsistència, des de la mendicitat a altres tipus de feines no regulades, igual que aquelles persones més vulnerables que per motius laborals, meteorològics, etc no estiguen vivint en unes condicions dignes per a sobreviure i donat que, en les pròximes setmanes més deltebrencs i deltebrenques poden patir les conseqüències d’aquesta crisi sanità

Davant del temporal que aquest dies ha afectat tot els Països Catalans i, especialment, el Delta de l’Ebre, la CUP Deltebre entenem que els temporals són fenòmens naturals que, si bé de forma regular afecten les nostres terres, cada cop són més greus i causen més danys a conseqüència del Canvi Climàtic i de la sobreexplotació i sobreocupació del medi que genera el sistema capitalista actual.

Aquest passat cap de setmana ha estat un final de setmana ple de debats per la CUP Deltebre. Així, a l’assemblea plenària convocada per dissabte amb integrants cupaires a Deltebre se li ha afegit, ja en diumenge, l’Assemblea Nacional de la CUP a Celrà on militants de la CUP Deltebre han assistit per tal d’expressar i votar en els debats organitzatius i estratègics.

La CUP Deltebre ha fet públic que no farà cap pacte de govern municipal amb els partits que es presenten a les eleccions municipals del 26 de maig i que van donar suport a l’aplicació de l’article 155 a Catalunya.

Segons explica Jordan Turón, número 5 a la llista CUP Deltebre, “els partits independentistes hem d’estar compromesos amb la gent que va defensar les escoles el dia 1 d’octubre del 2017 i volem esdevenir una República catalana”.

Aquest dilluns 6 de maig, CUP Deltebre ha presentat en roda de premsa el cartell de campanya on Imma Ebri, número 3 de la llista, ha explicat que “Aquest cartell reflexa el nostre programa per als anys 2019/2023. Un programa on l’eix feminista és present en tots els àmbits d’actuació. És l’hora d’aportar una nova mirada al nostre poble.” La cupaire ha remarcat que aquests propers anys aporten una nova mirada a la política municipal feta fins ara a Deltebre. Una política feta de manera assembleària, amb participació ciutadana real i amb total transparència”.

Aquest matí, la CUP ha presentat a l'Ajuntament de Deltebre un total de 23 al•lgacions a un Reglament de Participació Ciutadana que, segons ha declarat Àlex Aliau "comença en molt mal peu quan ha estat redactat per l'equip de govern de forma unilateral i sense preguntar a les associacions i gent del poble com vol que sigui".

De fet, segons ha afegit, "l'ajuntament no ha cridat a la participació ni a la consulta, només es pot consultar el document proposat anant directament a la OAC i ni tan sols s'ha penjat a la web".

Després de mostrar, durant tot el mes de gener, les persones de la futura llista electoral per a les properes eleccions municipals, la CUP Deltebre va desvetllar el passat divendres, quin serà l’ordre definitiu. Així, Dayana Santiago repetirà com a cap de llista tot i que, tal i com ella mateixa va anunciar, «el projecte CUP va molt més enllà d’una persona, va molt més enllà d’anar la número 1 o la 17 o no anar a la llista. Som una assemblea on totes i tots som caps de llista i on estem amb el mateix dret a decidir, opinar, votar i proposar».

Pàgines