Cup Deltebre presenta al•legacions a la proposta dels pressupostos municipals d’aquest any 2014

La CUP Deltebre, ha lliurat aquest divendres a l'ajuntament de Deltebre, mitjançant instància, les al·legacions a la proposta dels pressupostos municipals d’aquest any 2014.

Considerem que l’ajuntament de Deltebre ha presentat uns pressupostos que no reflecteixen la realitat social de la població de Deltebre. Han augmentat considerablement les demandes d’aliments, a moltes famílies els és impossible pagar rebuts i moltes altres ja han perdut les seves cases.

Amb aquests pressupostos, els polítics del nostre municipi no renuncien al seu benestar i  incrementen un 100% els seus privilegis en conceptes de dietes, allotjaments i desplaçaments, mantenint partides innecessàries com són els conceptes de protocol i representació política. Mentre segueixen demanant a la ciutadania esforços addicionals, ells continuen amb els seus privilegis, i com ja hem dit, amb partides pressupostàries innecessàries en el context de crisi actual.

Podríem definir aquests pressupostos com a poc socials degut a la poca sensibilitat envers les polítiques de la dona, joventut, infància i família, i redueixen considerablement la partida de cultura.

Des de la CUP també insistim en la municipalització dels serveis públics que actualment estan gestionats per empreses privades, per així reduir despeses, i no lucrar-se amb diners de la població.

Per una altra banda, la CUP Deltebre vol destacar l’augment amb què es veu afectat l’impost de l’IBI, que recau en la població, i volem donar constància del següent:

Actualment existeixen diferents possibilitats que, en relació a l’IBI, ofereix la legislació estatal (Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refòs de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i Reial Decret Legislatiu 1/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refòs de la Llei del Cadastre Immobiliari) per tal que les Ordenances Fiscals de Deltebre siguen molt més sensibles a les necessitats dels seus ciutadans tal i com ha passat en altres municipis del nostre país. L’Estat permet escollir als municipis entre diferents tipus de gravamen, l’ajuntament de Deltebre ha optat per aplicar un augment considerable. Uns gravàmens que no tenen en compte el poder adquisitiu de les famílies i que, pel seu elevat percentatge, poden suposar importants dificultats per aquelles famílies en una situació més delicada.

Davant d’aquesta disfunció, proposem vincular el dret a bonificació, tot establint de forma consensuada uns barems progressius en funció de la renda familiar tal i com han fet altres ajuntaments com el de Sant Carles de la Ràpita. La llei disposa que pels  immobles d´ús residencial desocupats de forma permanent es pot exigir un recàrrec de fins el 50% de la quota líquida. Mesura per intentar protegir l´ús social de l´habitatge i lluitar contra l´especulació. El municipi també pot establir altres bonificacions (habitatge de protecció oficial, famílies nombroses, etc). Les ordenances fiscals poden establir bonificacions amb caràcter redistributiu, per tant, demanem que l’IBI sigui un impost progressiu, és a dir, que les rendes més altes contribueixin més i aquest impost vagi en proporció amb la renda familiar.