La CUP Deltebre es presentarà a les eleccions municipals de maig de 2015

L’assemblea de la CUP Deltebre té poc més d’un any de vida, els i les seues membres venim de l’esquerra independentista, dels moviments socials, del Centre Social Lo Maset, del casal popular Panxampla i de les lluites per la defensa del territori.

Vam decidir de presentar-nos després de diverses assemblees on anàvem valorant pros i contres i, evidentment, els pros van guanyar. La decisió va ser presa perquè la faena que ara fem, com la presentació d’al·legacions al pressupostos municipals i al ROM o bé l’inici de la campanya de participació ciutadana o altres tasques des de fora de la institució no donen el fruit que esperem. Volem treballar en la política municipal perquè, des de la humilitat i la il·lusió, volem transformar la nostra realitat més propera per contribuir a canviar la societat, una societat que volem més justa. La tasca que la CUP fem des de fora de la institució no és visible per a la majoria de la població i volem fer-la visible i possible.

Naixem d’una política no professional, feta per la ciutadania i per a la ciutadania, per aquesta raó els nostres principals eixos de treball són la transparència, la participació ciutadana, el compromís amb els moviments socials i les lluites populars.

La nostra actuació ha de consistir a recuperar i a apropiar-nos de la presa de decisions que en el nostre municipi ens afecten, hem de participar activament de tot allò que és col·lectiu. La població hem estat anant a votar i delegant en les persones a qui hem votat o no les decisions que ens afecten a totes i no n’hem pres part, ho hem estat mirant des de la galeria o potser ni això, i ara ens trobem desposseïdes, ens han robat des de totes les instàncies i hem de recuperar el que hem perdut.

Les lluites a la contra desgasten molt i en tenim moltes, però és hora de girar la truita, sense deixar de banda la nostra lluita contra les agressions que patim, paral·lelament hem de començar a crear espais de debat i treballar entre totes i tots per construir propostes que afronten els nostres problemes locals de manera participativa i oberta, per tornar el protagonisme al poble i construir poder popular.

Per això el nostre programa de treball l’anirem construint a través d’assemblees obertes, tot impulsant espais per al debat per anar treballant transversalment, anirem creant un programa participatiu que atorgue el protagonisme a les persones.

El dia 1 de juny celebrem la nostra decisió de presentar-nos a les eleccions amb una jornada festiva i reivindicativa que celebrarem al Parc de riu. Començarem a les 11h. amb jocs populars per a les xiquetes i xiquets, després farem una taula rodona amb diferents associacions de la població amb l’objectiu de debratre com poden ser més participatives en la política municipal, seguirem amb un dinar popular, i a les 17 h. començarà l’acte polític amb la intervenció de la CUP Deltebre i la diputada  o un dels dos diputats de la CUP al Parlament de Catalunya.