La CUP Deltebre informa de més mesures contra el COVID-19

Proposem les 10 següents mesures per millorar les que ja s'estan duent a terme per part de l'ajuntament de Deltebre. Si volem que Deltebre es quedi a casa, cal assegurar que totes ho puguem fer.

1. Potenciar l'atenció de la regidoria d'igualtat i dones: Durant aquests dies moltes dones hauran d'estar confinades amb els seus agressors i poden haver-hi més feminicidis i agressions masclistes. Cal tenir activa la part d’atenció a la dona.
  2. Exigir l'obertura del CAP de St. Jaume d'Enveja: La reorganització de recursos que ha fet el Departament de Salut que ha portat a derivar les visites de pediatria de Deltebre al CAP de l'Ampolla (excepte si presenten símptomes respiratoris) i a tancar el Centre d’Atenció Primària (CAP) de Sant Jaume d’Enveja pot saturar el CAP de Deltebre allunyant l'atenció sanitària i fent augmentar el patiment de les persones de les dues poblacions.
  3. Obrir el mercat d'aliments: No compartim la decisió de l'ajuntament de Deltebre de tancar el mercat d'aliments a l'aire lliure de La Cava del dijous. Mantenir-lo obert és una manera de facilitar que la ciutadania adquireixi producte fresc i de proximitat i ajudar als pagesos locals.
  4. Evitar multar a les persones sense llar: Assegurar que la policia local no multi les persones sense llar. Cal proporcionar-los un espai on confinar-se adequat amb els recursos necessaris per a una estada llarga (llit, dutxes, etc.).
  5. Vetllar que les empreses compleixin: Control sobre els serveis municipals subcontractats a empreses, detectar qualsevol infracció en el servei o amb les treballadores, i que compleixen amb tots els protocols d’autoprotecció necessaris davant el #COVID-19.
  6. Oferir l'accés a internet a famílies i escolars: L'accés a internet ha de ser disponible i fàcil per a totes.
  7. Habilitar espais públics: Cal habilitar espais municipals per aquelles persones sense llar i vulnerables que no tenen espais per confinar-se i oferir-los els serveis bàsics d'alimentació i d'higiene.
  8. Paralitzar obres i serveis prescindibles: Aturar tots els treballs prescindibles de la brigada de #Deltebre i de les empreses subcontractades per l'ajuntament. La Vida passa per davant de la Imatge de Poble
  9. Intervenir la Residència de Gent Gran de #Deltebre: Com a col·lectiu vulnerable, cal que l'ajuntament exigeixi a la Generalitat de Catalunya que intervingui de manera immediata i urgent la gestió de la Residència i assegurar-se que compleix amb les mesures de seguretat i protecció.
  10. Mobilitzar pisos buits: Contemplar l'ús dels pisos buits existents al poble, propietat d'entitats bancàries, per als col·lectius que ho necessitin.

I sobretot, ànims a totes les persones que ho esteu passant malament aquests dies.

#Ensensortirem

#DeltebreEsQuedaACasa