La CUP Deltebre recorda el deure de l'Ajuntament de prendre mesures per les persones vulnerables

L'Ajuntament de Deltebre ha d'habilitar un espai adequat com l’Alberg de Joventut o alguna de les instal·lacions esportives i/o municipals, ja que en aquest moment no estan donant servei i són prou àmplies per disposar-hi llits, taules i altres elements necessaris de manera temporal.

Davant de l’estat d’alarma i la consegüent ordre de confinament que s’ha donat des de les institucions, els ajuntaments han de gestionar la situació de les persones sense llar que no només viuen al carrer sinó que hi duen a terme la seva activitat de subsistència, des de la mendicitat a altres tipus de feines no regulades, igual que aquelles persones més vulnerables que per motius laborals, meteorològics, etc no estiguen vivint en unes condicions dignes per a sobreviure i donat que, en les pròximes setmanes més deltebrencs i deltebrenques poden patir les conseqüències d’aquesta crisi sanitària, hem d’estar preparades i no treballar des de la immediatesa.

Per aquests motius, des de CUP Deltebre, diem que l’Ajuntament de Deltebre té el deure de:

1. Proporcionar una sortida habitacional.
  2. La policia local no ha de multar aquestes persones. Se’ls ha de  proporcionar un espai on confinar-se, adequat, amb els recursos necessaris per a una estada llarga (llit, dutxes, etc.).
  3. Per evitar que les persones sense llar no només no dormin al carrer sinó que hi puguin sortir per dur a terme les activitats necessàries per subsistir, se’ls hi ha de proporcionar els àpats i els recursos mínims per al seu manteniment.
  4. Habilitar un espai adequat com l’Alberg i habilitar les instal·lacions esportives, ja que en aquest moment no estan donant servei i són prou àmplies per disposar-hi llits, taules i altres elements necessaris de manera temporal. A més les instal·lacions esportives disposen de lavabos i dutxes imprescindibles per mantenir les mesures d’higiene personal. En el cas d’habilitar equipaments esportius o d’altres de dimensions similars vigilar amb les massificacions: cercar la col·laboració intermunicipal i posar un màxim no molt elevat de persones.
  5. Proporcionar els àpats. Per a mantenir el confinament cal proporcionar tres àpats diaris. Es pot buscar la col·laboració dels restauradors del poble que han aturat la seva activitat.

Davant de símptomes de contagi en alguna de les persones sense llar:

• En aquest cas caldrà aïllar la persona que presenta símptomes de la resta i, per tant, un espai com el de les instal·lacions esportives deixarà de ser adequat.
  • S'ha de comptar molt amb recurs de salut (061, taula d'emergència local o d'altre instrument de valoració). Poden crear-se situacions de desprotecció de la persona, del recurs (hotel,...) i de la pròpia administració.
  • Treballar per arribar a un acord amb l’associació local d’habitatges turístics per posar a disposició per si es necessiten pisos i habitacions per fer front a l’emergència. Es poden explorar acords similars amb associacions hoteleres o similars.
  • Mobilitzar pisos buits d’entitats bancàries.

Sempre sense entrar en contacte directe entre persones i respectant estrictament el protocol de voluntariat i el circuit establert.