LA CUP LLIURA 800€ AL PROJECTE 10.000 BATECS PER LA VIDA

El projecte 10.000 batecs per la vida, de l'Associació de veïns de Jesús i Maria, ha estat el projecte més votat a la 1a edició del concurs "Retornem els diners al poble" i rep els 800€ per a desenvolupar-lo.

El passat dilluns la CUP Deltebre va fer el lliurament, en acte públic, del premi de la primera edició del concurs «Retornem els diners al poble» a l'Associació de Veïns de Jesús i Maria per al desenvolupament del projecte 10.000 batecs per la vida, projecte destinat a recollir diners per a les famílies d'Aaron i Ramón, veïns de Deltebre, afectats per una malaltia cerebral. Així va finalitzar el concurs «Retornem els diners al poble», després d'un mes de votacions populars, on els ciutadans de Deltebre van poder votar entre tres projectes seleccionats, prèviament, per un jurat popular format per persones vinculades a diferents àmbits.

L'acte d'aquest dilluns, celebrat al Casal de la Gent Gran de Deltebre, va consistir en l'obertura de l'urna de votacions que recollia els 124 vots dels participants. La mesa formada per tres integrants va fer el recompte de vots, obtenint els següents resultats:

• Projecte 10.000 batecs per la vida (Ass. Veïns Jesús i Maria): 61 vots

• Projecte d'estarilització d'animals de companyia (Ass. Deltarescat): 32 vots

• Projecte Lo Niu (Ass. Los Lliris): 29 vots

• 1 vot nul

• 1 vot en blanc

Després de l'entrega del premi, els membres de l'Assemblea Local de la CUP a Deltebre van mostrar-se satisfets per la participació obtinguda conscients que era la primera vegada que es feia un concurs com aquest, no només a Deltebre sinó a les Terres de l'Ebre en conjunt. Així, segons va manifestar Dayana Santiago, «el teixit associatiu de qualsevol poble sorgeix davant de problemes reals que no obtenen una resposta institucional. Ajudar les entitats i associacions és una prioritat per la CUP Deltebre així com treballar per la participació real de la gent en la presa de les decisions que les afecten directament.» Es continuarà duent a terme aquest concurs i «esperem que aquest concurs es consolidi en els propers anys que duri la legislatura, millorant poc a poc, i aconseguint una major participació de projectes i de participants».

Recordem que La CUP Deltebre va convocar un concurs adreçat a les associacions del poble amb l'objectiu de retornar els diners que la regidora Dayana Santiago cobra per assistència als plens municipals. Els destinataris d’aquests diners han estat les associacions sense ànim de lucre, amb projectes enfocats al municipi de Deltebre, i que tinguin un caràcter integrador, igualitari, apartidista i que respectin els drets de les persones i dels animals.